Spektakle

Plakat Ambasador

„Ambasador”

Absurdalny humor połączony z poważną refleksją nad kondycją współczesnego świata. Komizm przeplatający się z tragizmem, banał ze wzniosłością, farsa z dramatem. Oto „Ambasador” Sławomira Mrożka w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

Plakat Beniowski

„Beniowski”

Przehulał dziedziczny majątek i wyruszył w świat. A wszystko po to, by zyskać sławę i ukochaną. Dumny, lecz niezdarny. Odważny, a jednak broniący się przed walką.

Dlaczego klasycy?

„Dlaczego klasycy?”

Podróż po cudownych krainach poetyckiej fantazji, najwspanialszej polszczyźnie, po naszej wrażliwości wreszcie.

Plakat Dożywocie

„Dożywocie”

O tym, że lichwa nie popłaca, wiadomo nie od dziś. Kiedy jednak ma się okazję łatwego zarobku, trudno przejść obok niej obojętnie.

Plakat Epaminondas

„Epaminondas”

Powiedzieć, że był genialnym strategiem, wybitnym wodzem i niezrównanym żołnierzem, to jak nic nie powiedzieć.

Spektakl Król i Caryca plakat

„Król i caryca”

Romans ostatniego polskiego króla z carycą Katarzyną Wielką nie był tajemnicą. To właśnie rosyjskiej władczyni monarcha zawdzięczał objęcie tronu w Warszawie.

Ksiądz Marek plakat

„Ksiądz Marek”

Historia o niedających się poskromić namiętnościach, wojnie, zdradzie i przebaczeniu. Jeden z trzech utworów, które Słowacki, jak pisał w liście do matki, mógłby przeczytać przed samym Chrystusem.

Plakat Nawrócony

„Nawrócony”

Błyskotliwy dowcip, subtelny sarkazm i lekkość narracji. Jednak pod tą atrakcyjną powierzchnią kryje się wstrząsająca diagnoza stanu relacji społecznych. Ponoć złego diabli nie wezmą.

Plakat Nerwy. Wieczór z Norwidem

„Nerwy. Wieczór z Norwidem”

Spektakl poetycki z muzyką na żywo, którego scenariusz utkany jest z poezji Cypriana Kamila Norwida.

Plakat Noc Listopadowa

„Noc listopadowa”

„Noc listopadowa” wystawiana jest w Łazienkach Królewskich w formie plenerowego widowiska teatralnego, rozgrywającego się w historycznych ogrodach. Dramat Wyspiańskiego mocno wpisany jest w krajobraz i jesienną aurę. Przenikanie się światów: antycznego – boskiego oraz realnego – ziemskiego jest zaś wielkim walorem „Nocy listopadowej”.

Plakat Powrót Posła

„Powrót Posła”

Miłosna intryga przeplatana jest z politycznymi dyskusjami, które tworzą równorzędny – obok romansowego – wątek dramatu.

Plakat Śluby Panieńskie

„Śluby panieńskie”

Opowiadają o miłości, która jest głównym tematem teatru, źródłem wszystkich dramatów, fundamentem każdej akcji, kluczowym motywem działania postaci i składa się na wymiar metafizyczny sztuki dramatycznej.

Plakat Trzy po Trzy

„Trzy po trzy”

Z przemieszania śmiechu i płaczu, melancholii i humoru, przeżywania faktów i pełnej wzruszenia zadumy nad głębszym ich sensem powstały wspomnienia.

Plakat Vatzlav

„Vatzlav”

Sławomir Mrożek napisał „Vatzlava” w 1968 roku. Dramat, nawiązujący formą do XVIII-wiecznej powiastki filozoficznej lub moralitetu, jest opowieścią o dojrzewaniu do odpowiedzialności.

Plakat Zemsta

„Zemsta”

Sąsiedzki spór Cześnika i Rejenta staje się w niej podstawą do ukazania ludzkich przywar, wyśmiania małostkowości, ale i okazją do przypomnienia, dlaczego na końcu to właśnie zgoda zbuduje na nowo to, co nienawiść zniszczyła.

Plakat Ambasador

„Ambasador”

Absurdalny humor połączony z poważną refleksją nad kondycją współczesnego świata. Komizm przeplatający się z tragizmem, banał ze wzniosłością, farsa z dramatem. Oto „Ambasador” Sławomira Mrożka w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

Plakat Beniowski

„Beniowski”

Przehulał dziedziczny majątek i wyruszył w świat. A wszystko po to, by zyskać sławę i ukochaną. Dumny, lecz niezdarny. Odważny, a jednak broniący się przed walką.

Dlaczego klasycy?

„Dlaczego klasycy?”

Podróż po cudownych krainach poetyckiej fantazji, najwspanialszej polszczyźnie, po naszej wrażliwości wreszcie.

Plakat Dożywocie

„Dożywocie”

O tym, że lichwa nie popłaca, wiadomo nie od dziś. Kiedy jednak ma się okazję łatwego zarobku, trudno przejść obok niej obojętnie.

Plakat Epaminondas

„Epaminondas”

Powiedzieć, że był genialnym strategiem, wybitnym wodzem i niezrównanym żołnierzem, to jak nic nie powiedzieć.

Spektakl Król i Caryca plakat

„Król i caryca”

Romans ostatniego polskiego króla z carycą Katarzyną Wielką nie był tajemnicą. To właśnie rosyjskiej władczyni monarcha zawdzięczał objęcie tronu w Warszawie.

Ksiądz Marek plakat

„Ksiądz Marek”

Historia o niedających się poskromić namiętnościach, wojnie, zdradzie i przebaczeniu. Jeden z trzech utworów, które Słowacki, jak pisał w liście do matki, mógłby przeczytać przed samym Chrystusem.

Plakat Nawrócony

„Nawrócony”

Błyskotliwy dowcip, subtelny sarkazm i lekkość narracji. Jednak pod tą atrakcyjną powierzchnią kryje się wstrząsająca diagnoza stanu relacji społecznych. Ponoć złego diabli nie wezmą.

Plakat Nerwy. Wieczór z Norwidem

„Nerwy. Wieczór z Norwidem”

Spektakl poetycki z muzyką na żywo, którego scenariusz utkany jest z poezji Cypriana Kamila Norwida.

Plakat Noc Listopadowa

„Noc listopadowa”

„Noc listopadowa” wystawiana jest w Łazienkach Królewskich w formie plenerowego widowiska teatralnego, rozgrywającego się w historycznych ogrodach. Dramat Wyspiańskiego mocno wpisany jest w krajobraz i jesienną aurę. Przenikanie się światów: antycznego – boskiego oraz realnego – ziemskiego jest zaś wielkim walorem „Nocy listopadowej”.

Plakat Powrót Posła

„Powrót Posła”

Miłosna intryga przeplatana jest z politycznymi dyskusjami, które tworzą równorzędny – obok romansowego – wątek dramatu.

Plakat Śluby Panieńskie

„Śluby panieńskie”

Opowiadają o miłości, która jest głównym tematem teatru, źródłem wszystkich dramatów, fundamentem każdej akcji, kluczowym motywem działania postaci i składa się na wymiar metafizyczny sztuki dramatycznej.

Plakat Trzy po Trzy

„Trzy po trzy”

Z przemieszania śmiechu i płaczu, melancholii i humoru, przeżywania faktów i pełnej wzruszenia zadumy nad głębszym ich sensem powstały wspomnienia.

Plakat Vatzlav

„Vatzlav”

Sławomir Mrożek napisał „Vatzlava” w 1968 roku. Dramat, nawiązujący formą do XVIII-wiecznej powiastki filozoficznej lub moralitetu, jest opowieścią o dojrzewaniu do odpowiedzialności.

Plakat Zemsta

„Zemsta”

Sąsiedzki spór Cześnika i Rejenta staje się w niej podstawą do ukazania ludzkich przywar, wyśmiania małostkowości, ale i okazją do przypomnienia, dlaczego na końcu to właśnie zgoda zbuduje na nowo to, co nienawiść zniszczyła.