Aktualności

04.12.2024

Szukamy Specjalisty ds. Sprzedaży Spektakli Teatralnych!

Poszukujemy ambitnej osoby na stanowisko Specjalisty ds. sprzedaży spektakli teatralnych dla dorosłych, młodzieży i dzieci w całej Polsce. Jeśli pasjonujesz się teatrem i masz doświadczenie w sprzedaży, to ta oferta jest dla Ciebie!

 

Zakres obowiązków:
– Aktywne poszukiwanie i pozyskiwanie klientów na spektakle teatralne w Polsce i za granicą.
– Budowanie i utrzymywanie relacji z partnerami oraz klientami.
– Organizacja promocji i wydarzeń związanych z przedstawieniami.
– Przygotowywanie ofert sprzedażowych oraz kompleksowa obsługa klienta.
– Monitorowanie rynku teatralnego i analiza działań konkurencji.

 

Wymagania:
– Doświadczenie w sprzedaży, preferowane w branży teatralnej lub pokrewnej.
– Umiejętności komunikacyjne.

 

Oferujemy:
– Forma współpracy do uzgodnienia (umowa o pracę, zlecenie, lub B2B, etc.).
– Elastyczne godziny pracy.
– Atrakcyjne wynagrodzenie oraz prowizje od sprzedaży.
– Przyjazną atmosferę w zespole oraz dostęp do interesujących wydarzeń kulturalnych.

 

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV oraz listu motywacyjnego na adres: sekretariat@teatrklasykipolskiej.pl

 

Nie przegap swojej szansy na rozwój w fascynującym świecie teatru!

04.12.2024

Szukamy Specjalisty ds. Sprzedaży Spektakli Teatralnych!


czytaj więcej

28.11.2024

Festiwal Teatru Klasyki Polskiej w Solecznikach

Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie kulturalne – Festiwal Teatru Klasyki Polskiej „Klasyka łączy”, który odbędzie się w dniach 5–9 grudnia w Solecznikach na Litwie. To niezwykła okazja, by wspólnie celebrować polską literaturę, teatr i język, podkreślając ich ogromną wartość w kształtowaniu tożsamości kulturowej.

 

W ramach festiwalu zaprezentujemy repertuar, który łączy pokolenia i pokazuje piękno oraz siłę polskiej mowy:
spektakle: „Ambasador”, „Bajka nie tylko o smoku”, „Król i caryca”, „Śluby Panieńskie”.

 

To wyjątkowe wydarzenie ożywia klasykę polskiej literatury – wyprowadza ją poza karty książek i sprawia, że żyje na scenie, angażując widzów w sposób dynamiczny i pełen emocji. Zarówno starsze, jak i młodsze pokolenia znajdą tu coś dla siebie – dla wielu młodych widzów teatr może stać się pierwszym krokiem do odkrycia fascynującego świata polskiej kultury.

 

Festiwal „Klasyka łączy” to także akt wspierania polskości za granicą oraz budowania mostów między pokolenia i społecznościami. Poprzez sztukę teatralną wzmacniamy więzi z rodzimą tradycją, przypominając, jak ważny jest język polski i nasze dziedzictwo kulturowe.

 

Zapraszamy do wspólnego celebrowania teatru – najstarszej formy budowania wspólnoty ducha i pamięci kulturowej. Niech to wydarzenie stanie się dla nas wszystkich źródłem inspiracji i dumy z polskiej historii, literatury i wartości.

 

Do zobaczenia w Solecznikach!

____________________________
Dofinansowano przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego ze środków Ministra Edukacji.

 

27.11.2024

Pokaz warsztatowy „Tymona Ateńczyka” Williama Shakespeare’a

8 grudnia o godzinie 18.00 na scenie Teatru Collegium Nobilium warszawskiej Akademii Teatralnej odbędzie się pokaz warsztatowy (work in progress) „Tymona Ateńczyka” Williama Shakespeare’a w reżyserii Włodzimierza Staniewskiego – wspólnego projektu Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice i Teatru Klasyki Polskiej.

 

W pokazie wezmą udział artyści związani z OPT Gardzienice: Elliot Windsor (jako Złotnik), James Bentham (POETA), Charles Sobry (MALARZ), Tatiana Oreshko-Muca wraz z zespołem i kompozytorem Mikołajem Blajdą oraz aktorzy Teatru Klasyki Polskiej: Jarosław Gajewski (jako TYMON), Dariusz Kowalski (APEMANTUS) oraz Michał Chorosiński (FLAWIUSZ).

 

Po pokazie zapraszamy na sympozjon poświęcony postaciom dramatu, w którym wezmą udział: Antoni Libera, prof. Robert Piłat, prof. Bogusław Jasiński, prof. Jarosław Gajewski Włodzimierz Staniewski oraz prof. Marek Chowaniec.

 

Obowiązuje rezerwacja miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.
Rezerwacje: bow@teatrklasykipolskiej.pl
W tytule mejla prosimy wpisać: TYMON ATEŃCZYK

 

Studenci AT: Wstęp wolny bez zapisów

21.11.2024

Listopadowy Festiwal Teatralny w Żyrardowie

Wielkimi krokami zbliża się wspaniały Listopadowy Festiwal Teatralny w Żyrardowie!

 
Jesienna edycja Festiwalu przyniesie Wam prawdziwe teatralne doznania, więc rezerwujcie daty w kalendarzu!
 

PROGRAM FESTIWALU:
22 listopada, 19:00 – „Zemsta” | Centrum Kultury
23 listopada, 19:00 – „Ambasador” | Centrum Kultury
24 listopada, 16:00 – „Bajka nie tylko o smoku” | Centrum Kultury
24 listopada, 17:00 – „Król i caryca” | Resursa

 

Nie przegapcie okazji, aby spędzić letnie popołudnie w kulturalny sposób!

 
___________
Wydarzenie realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy, inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju. Sfinansowano przez Unię Europejską Next Generation EU.

04.11.2024

Recenzja premiery „Prowadził za rękę światło”

Czy Zbigniew Herbert może dziś uczyć historii sztuki i objaśniać niczym profesor symbole, kolory, kształty, mimikę, zachowanie zwierząt i ludzi uwiecznionych przed wiekami na skale czy płótnie? Czy ma tą cenną pedagogiczną pasję i swadę wobec podopiecznych, ciekawość wobec dzieł, zachwyt wobec ich twórców i w tym wszystkim własne krytyczne spojrzenie?

 

Spektakl muzyczny „Prowadził za rękę światło”, który w piątkowy wieczór (25.11.2024) można było obejrzeć w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego – zmierzył się z „opowiadaniem obrazów” przez Księcia Poetów. Czworo aktorów Teatru Klasyki Polskiej: Dariusz Kowalski, Lidia Sadowa, Jarosław Gajewski i gościnnie Jadwiga Jankowska-Cieślak – przeniosło widza w dawny świat wyobraźni i interpretacji piękna.

 

Z wyświetlanymi dziełami sztuki, oraz ich detalami pokazanymi na teatralnej scenie za pomocą hologramu, aktorzy i widzowie w skupieniu, idąc za słowami Zbigniewa Herberta byli „oprowadzani” przez poetę śladami sztuki dawnych mistrzów. Wokaliza, „renesansowy” dźwięk cymbałów i basowe partie wiolonczeli podkreślały powagę omawianych dzieł. Zaproszeni przez poetę widzowie byli z nim w grocie Lascaux „podziemnej Kaplicy Sykstyńskiej naszych praojców”, katedrach, uliczkach czy galerii obrazów. Szukając podpowiedzi na analityczne spojrzenie na sztukę oczami Herberta, pewien klucz można odnaleźć w jego rozmowie z Markiem Zagańczykiem z 1993 r. pt. „Niewyczerpany Ogród” – gdzie Herbert tłumaczył: „Od sklepu z farbami do obrazu jest daleka i kręta droga.

 

Kolor sam w sobie nic nie znaczy, dopiero przez towarzystwo kolorów, które go otaczają, przez te wszystkie harmonie z tymi kolorami… udało mi się zasugerować – to jest tłumaczenie muzyki na słowa. Tłumaczenie malarstwa na język, wałkowanie tych słów przypomina wałkowanie ciasta. Używając wielkich słów – olśnienie. Widzi pan od razu i widzi pan wszystko. Potem zaczyna się obraz rozbierać mówiąc o żółto-złoto-białej sukni, czarnym kołnierzu, to zaczyna być już analiza”. Autor „Barbarzyńcy w ogrodzie” – co zaakcentowali aktorzy – wyjawił, który z malarzy był mu najbliższy i warto przypomnieć te słowa: „Mówią przyjaciele: no, dobrze, byłeś tam, widziałeś dużo, podobał ci się i Duccio, i kolumny doryckie, witraże w Chartres i byki z Lascaux — ale powiedz, co wybrałeś dla siebie, jaki jest twój malarz, którego nie oddałbyś za żadnego innego. Pytanie wbrew pozorom sensowne, bo każda miłość, jeśli jest prawdziwa, powinna niszczyć poprzednią, porażać całego człowieka, tyranizować i żądać wyłączności. Więc zastanawiam się i odpowiadam: Piero delia Francesca”. Jego wskazał Herbert, bo to on „prowadził za rękę światło”.

 

Druga część spektaklu była piękną interpretacją poezji Herberta, opisu otaczającego go świata i rozmów z Panem Bogiem. Nie brakowało dramatycznych wojennych przeżyć, ale i ironicznych, metafor. Puentą tego wydarzenia były powiedziane na końcu strofy z „Modlitwy Pana Cogito – podróżnika”: „dziękuję Ci Panie że stworzyłeś świat piękny i różny a jeśli jest to Twoje uwodzenie jestem uwiedziony na zawsze i bez wybaczenia”. Reżyser – Karolina Labahua udanie zmierzyła się z niełatwym zadaniem przeniesienia widza w świat Herberta, a właściwie tego, co tak kochał. Spektakl pokazał ponadczasowość jego twórczości i to, że obcowanie z pięknem daje nam również wolność.
~ Jarosław Wróblewski w Gazeta Polska Codziennie

 

Wydarzenie zrealizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy, inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju. Sfinansowano przez Unię Europejską Next Generation EU.

31.10.2024

Spotkanie wokół książki o Stanisławie Umińskiej z udziałem aktorów Teatru Klasyki Polskiej

Zapraszamy na spotkanie wokół historii Stanisławy Umińskiej – jednej z najbardziej utalentowanych aktorek swego pokolenia, uznawanej za prawdziwą gwiazdę sceny, która przeszła do historii nie tylko dzięki wspaniałym rolom teatralnym, ale przede wszystkim przez dramatyczne wydarzenia, na zawsze odmieniające jej los.
 
WSTĘP WOLNY
 
Spotkanie odbędzie się 16 listopada o godz. 19:00 na Scenie Stygmat (Plac Grzybowski 3/5, Warszawa). Losach Stanisławy skomentują: autor książki Paweł Zuchniewicz, prof. Barbara Osterloff-Gierak oraz prof. Jacek Salij.
Fragmenty książki „Miłość do śmierci. Opowieść o Stanisławie Umińskiej, aktorce, zabójczyni, zakonnicy” przeczytają aktorzy Teatru Klasyki Polskiej.
 
Stanisława Umińska przeżyła wielką, lecz bolesną miłość do Jana Żyznowskiego, która postawiła ją przed tragicznym wyborem. W paryskiej klinice doprowadził on do śmiertelnego strzału i procesu poruszającego francuską i polską opinię publiczną. „Kochałam go do szaleństwa i dla jego ocalenia gotowa byłam dać swą krew” – mówiła. Z czasem, w głębokim poczuciu winy, szukając odkupienia, odnalazła sens w służbie potrzebującym jako siostra Benigna.
 
To poruszająca opowieść o wyborach i ich konsekwencjach, miłości i wyrzeczeniu.
 
Przyjdźcie, by wspólnie przyjrzeć się tej niezwykłej biografii, która zmusza do pytań o granice odwagi i miłości. Podczas tego wieczoru razem zagłębimy się w losy kobiety, która stała się symbolem najwyższego poświęcenia i odkupienia – czy był to akt miłości, czy też nie dający się darować grzech?
Zapraszamy, aby wspólnie poszukać odpowiedzi, odkryć tę historię na nowo i zrozumieć, co kryje się w tragicznej, ale i pełnej nadziei drodze Stanisławy Umińskiej.

28.11.2024

Festiwal Teatru Klasyki Polskiej w Solecznikach

Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie kulturalne – Festiwal Teatru Klasyki Polskiej „Klasyka łączy”, który odbędzie się w dniach 5–9 grudnia w Solecznikach na Litwie. To niezwykła okazja, by wspólnie celebrować polską literaturę, teatr i język, podkreślając ich ogromną wartość w kształtowaniu tożsamości kulturowej.

 

W ramach festiwalu zaprezentujemy repertuar, który łączy pokolenia i pokazuje piękno oraz siłę polskiej mowy:
spektakle: „Ambasador”, „Bajka nie tylko o smoku”, „Król i caryca”, „Śluby Panieńskie”.

 

To wyjątkowe wydarzenie ożywia klasykę polskiej literatury – wyprowadza ją poza karty książek i sprawia, że żyje na scenie, angażując widzów w sposób dynamiczny i pełen emocji. Zarówno starsze, jak i młodsze pokolenia znajdą tu coś dla siebie – dla wielu młodych widzów teatr może stać się pierwszym krokiem do odkrycia fascynującego świata polskiej kultury.

 

Festiwal „Klasyka łączy” to także akt wspierania polskości za granicą oraz budowania mostów między pokolenia i społecznościami. Poprzez sztukę teatralną wzmacniamy więzi z rodzimą tradycją, przypominając, jak ważny jest język polski i nasze dziedzictwo kulturowe.

 

Zapraszamy do wspólnego celebrowania teatru – najstarszej formy budowania wspólnoty ducha i pamięci kulturowej. Niech to wydarzenie stanie się dla nas wszystkich źródłem inspiracji i dumy z polskiej historii, literatury i wartości.

 

Do zobaczenia w Solecznikach!

____________________________
Dofinansowano przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego ze środków Ministra Edukacji.

 

27.11.2024

Pokaz warsztatowy „Tymona Ateńczyka” Williama Shakespeare’a

8 grudnia o godzinie 18.00 na scenie Teatru Collegium Nobilium warszawskiej Akademii Teatralnej odbędzie się pokaz warsztatowy (work in progress) „Tymona Ateńczyka” Williama Shakespeare’a w reżyserii Włodzimierza Staniewskiego – wspólnego projektu Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice i Teatru Klasyki Polskiej.

 

W pokazie wezmą udział artyści związani z OPT Gardzienice: Elliot Windsor (jako Złotnik), James Bentham (POETA), Charles Sobry (MALARZ), Tatiana Oreshko-Muca wraz z zespołem i kompozytorem Mikołajem Blajdą oraz aktorzy Teatru Klasyki Polskiej: Jarosław Gajewski (jako TYMON), Dariusz Kowalski (APEMANTUS) oraz Michał Chorosiński (FLAWIUSZ).

 

Po pokazie zapraszamy na sympozjon poświęcony postaciom dramatu, w którym wezmą udział: Antoni Libera, prof. Robert Piłat, prof. Bogusław Jasiński, prof. Jarosław Gajewski Włodzimierz Staniewski oraz prof. Marek Chowaniec.

 

Obowiązuje rezerwacja miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.
Rezerwacje: bow@teatrklasykipolskiej.pl
W tytule mejla prosimy wpisać: TYMON ATEŃCZYK

 

Studenci AT: Wstęp wolny bez zapisów

04.11.2024

Recenzja premiery „Prowadził za rękę światło”

Czy Zbigniew Herbert może dziś uczyć historii sztuki i objaśniać niczym profesor symbole, kolory, kształty, mimikę, zachowanie zwierząt i ludzi uwiecznionych przed wiekami na skale czy płótnie? Czy ma tą cenną pedagogiczną pasję i swadę wobec podopiecznych, ciekawość wobec dzieł, zachwyt wobec ich twórców i w tym wszystkim własne krytyczne spojrzenie?

 

Spektakl muzyczny „Prowadził za rękę światło”, który w piątkowy wieczór (25.11.2024) można było obejrzeć w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego – zmierzył się z „opowiadaniem obrazów” przez Księcia Poetów. Czworo aktorów Teatru Klasyki Polskiej: Dariusz Kowalski, Lidia Sadowa, Jarosław Gajewski i gościnnie Jadwiga Jankowska-Cieślak – przeniosło widza w dawny świat wyobraźni i interpretacji piękna.

 

Z wyświetlanymi dziełami sztuki, oraz ich detalami pokazanymi na teatralnej scenie za pomocą hologramu, aktorzy i widzowie w skupieniu, idąc za słowami Zbigniewa Herberta byli „oprowadzani” przez poetę śladami sztuki dawnych mistrzów. Wokaliza, „renesansowy” dźwięk cymbałów i basowe partie wiolonczeli podkreślały powagę omawianych dzieł. Zaproszeni przez poetę widzowie byli z nim w grocie Lascaux „podziemnej Kaplicy Sykstyńskiej naszych praojców”, katedrach, uliczkach czy galerii obrazów. Szukając podpowiedzi na analityczne spojrzenie na sztukę oczami Herberta, pewien klucz można odnaleźć w jego rozmowie z Markiem Zagańczykiem z 1993 r. pt. „Niewyczerpany Ogród” – gdzie Herbert tłumaczył: „Od sklepu z farbami do obrazu jest daleka i kręta droga.

 

Kolor sam w sobie nic nie znaczy, dopiero przez towarzystwo kolorów, które go otaczają, przez te wszystkie harmonie z tymi kolorami… udało mi się zasugerować – to jest tłumaczenie muzyki na słowa. Tłumaczenie malarstwa na język, wałkowanie tych słów przypomina wałkowanie ciasta. Używając wielkich słów – olśnienie. Widzi pan od razu i widzi pan wszystko. Potem zaczyna się obraz rozbierać mówiąc o żółto-złoto-białej sukni, czarnym kołnierzu, to zaczyna być już analiza”. Autor „Barbarzyńcy w ogrodzie” – co zaakcentowali aktorzy – wyjawił, który z malarzy był mu najbliższy i warto przypomnieć te słowa: „Mówią przyjaciele: no, dobrze, byłeś tam, widziałeś dużo, podobał ci się i Duccio, i kolumny doryckie, witraże w Chartres i byki z Lascaux — ale powiedz, co wybrałeś dla siebie, jaki jest twój malarz, którego nie oddałbyś za żadnego innego. Pytanie wbrew pozorom sensowne, bo każda miłość, jeśli jest prawdziwa, powinna niszczyć poprzednią, porażać całego człowieka, tyranizować i żądać wyłączności. Więc zastanawiam się i odpowiadam: Piero delia Francesca”. Jego wskazał Herbert, bo to on „prowadził za rękę światło”.

 

Druga część spektaklu była piękną interpretacją poezji Herberta, opisu otaczającego go świata i rozmów z Panem Bogiem. Nie brakowało dramatycznych wojennych przeżyć, ale i ironicznych, metafor. Puentą tego wydarzenia były powiedziane na końcu strofy z „Modlitwy Pana Cogito – podróżnika”: „dziękuję Ci Panie że stworzyłeś świat piękny i różny a jeśli jest to Twoje uwodzenie jestem uwiedziony na zawsze i bez wybaczenia”. Reżyser – Karolina Labahua udanie zmierzyła się z niełatwym zadaniem przeniesienia widza w świat Herberta, a właściwie tego, co tak kochał. Spektakl pokazał ponadczasowość jego twórczości i to, że obcowanie z pięknem daje nam również wolność.
~ Jarosław Wróblewski w Gazeta Polska Codziennie

 

Wydarzenie zrealizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy, inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju. Sfinansowano przez Unię Europejską Next Generation EU.

31.10.2024

Spotkanie wokół książki o Stanisławie Umińskiej z udziałem aktorów Teatru Klasyki Polskiej

Zapraszamy na spotkanie wokół historii Stanisławy Umińskiej – jednej z najbardziej utalentowanych aktorek swego pokolenia, uznawanej za prawdziwą gwiazdę sceny, która przeszła do historii nie tylko dzięki wspaniałym rolom teatralnym, ale przede wszystkim przez dramatyczne wydarzenia, na zawsze odmieniające jej los.
 
WSTĘP WOLNY
 
Spotkanie odbędzie się 16 listopada o godz. 19:00 na Scenie Stygmat (Plac Grzybowski 3/5, Warszawa). Losach Stanisławy skomentują: autor książki Paweł Zuchniewicz, prof. Barbara Osterloff-Gierak oraz prof. Jacek Salij.
Fragmenty książki „Miłość do śmierci. Opowieść o Stanisławie Umińskiej, aktorce, zabójczyni, zakonnicy” przeczytają aktorzy Teatru Klasyki Polskiej.
 
Stanisława Umińska przeżyła wielką, lecz bolesną miłość do Jana Żyznowskiego, która postawiła ją przed tragicznym wyborem. W paryskiej klinice doprowadził on do śmiertelnego strzału i procesu poruszającego francuską i polską opinię publiczną. „Kochałam go do szaleństwa i dla jego ocalenia gotowa byłam dać swą krew” – mówiła. Z czasem, w głębokim poczuciu winy, szukając odkupienia, odnalazła sens w służbie potrzebującym jako siostra Benigna.
 
To poruszająca opowieść o wyborach i ich konsekwencjach, miłości i wyrzeczeniu.
 
Przyjdźcie, by wspólnie przyjrzeć się tej niezwykłej biografii, która zmusza do pytań o granice odwagi i miłości. Podczas tego wieczoru razem zagłębimy się w losy kobiety, która stała się symbolem najwyższego poświęcenia i odkupienia – czy był to akt miłości, czy też nie dający się darować grzech?
Zapraszamy, aby wspólnie poszukać odpowiedzi, odkryć tę historię na nowo i zrozumieć, co kryje się w tragicznej, ale i pełnej nadziei drodze Stanisławy Umińskiej.