Spektakle

„Ambasador”
Absurdalny humor połączony z poważną refleksją nad kondycją współczesnego świata. Komizm przeplatający się z tragizmem, banał ze wzniosłością, farsa z dramatem. Oto „Ambasador” Sławomira Mrożka w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

„Bajka nie tylko o smoku”
Nie każdy smok musi być straszny! Bo zawsze zdarzają się wyjątki... „Bajka nie tylko o smoku" Ireneusza Iredyńskiego to mądra, satyryczna opowieść przede wszystkim dla dzieci, ale też dla dorosłych, żyjących tu i teraz, którzy zapomnieli o swojej wyjątkowości.

„Beniowski”
Przehulał dziedziczny majątek i wyruszył w świat. A wszystko po to, by zyskać sławę i ukochaną. Dumny, lecz niezdarny. Odważny, a jednak broniący się przed walką.

„Dlaczego klasycy?”
Podróż po cudownych krainach poetyckiej fantazji, najwspanialszej polszczyźnie, po naszej wrażliwości wreszcie.

„Dożywocie”
O tym, że lichwa nie popłaca, wiadomo nie od dziś. Kiedy jednak ma się okazję łatwego zarobku, trudno przejść obok niej obojętnie.

„Epaminondas”
Historia tebańskiego wodza, którego okoliczności zmusiły do podjęcia działań niezgodnych z ówczesnym prawem dla ratowania ojczyzny. Autor poprzez heroiczną walkę bohatera chciał podkreślić przewagę wspólnego dobra nad partykularnym interesem jednostki, nawet prawnie usankcjonowanym.

„Herbert. Prowadził za rękę światło”
Spektakl muzyczny inspirowany życiem i twórczością Zbigniewa Herberta, oparty na zestawieniu esejów z jego zbioru „Barbarzyńca w ogrodzie”, będący literacką podróżą do świata kultury, w której przewodnikiem jest sam autor. Przewodnik ten prowadzi widza przez piękno i harmonię dzieł kultury śródziemnomorskiej oraz wybrane utwory poetyckie.

„Krasicki – pojedynek na bajki i przypowieści”
Zapraszamy na wyjątkowe widowisko muzyczno-poetyckie, które przeniesie Państwa w świat bajek, przypowieści i refleksji nad ludzką naturą.

„Król i caryca”
Romans ostatniego polskiego króla z carycą Katarzyną Wielką nie był tajemnicą. To właśnie rosyjskiej władczyni monarcha zawdzięczał objęcie tronu w Warszawie.

„Ksiądz Marek”
Historia o niedających się poskromić namiętnościach, wojnie, zdradzie i przebaczeniu. Jeden z trzech utworów, które Słowacki, jak pisał w liście do matki, mógłby przeczytać przed samym Chrystusem.

„Kwiaty polskie”
„Kwiaty polskie” współtworzą i bronią naszego języka, są dowodem na ogromny poetycki potencjał polszczyzny. Są także świadectwem niezwykłej wrażliwości humanistycznej Juliana Tuwima.

„Mątwa”
„Mątwa” jest dramatem, ale jest też, jak to u Witkacego, utworem o kondycji ludzkiej jako takiej, o tym, co to znaczy być człowiekiem. Czy wystarczy do tego zaspokajanie podstawowych fizjologicznych potrzeb, dążenie do egzystencjalnego komfortu, polegającego na nie zadawaniu sobie pytań o Tajemnicę Istnienia, unikaniu przeżywania metafizycznych dreszczy? Czy może wręcz przeciwnie?

„Mątwa 2.0”
„Mątwa” to dramat, ale jednocześnie, jak to często bywa u Witkacego, jest to utwór poruszający kwestie ludzkiej kondycji. Co właściwie znaczy być człowiekiem? Czy wystarczy jedynie zaspokajać podstawowe potrzeby fizjologiczne i dążyć do wygodnego życia, w którym unika się pytań o Tajemnicę Istnienia i metafizycznych wzruszeń? A może właśnie istota człowieczeństwa leży w czymś zupełnie przeciwnym?

„Nawrócony”
Błyskotliwy dowcip, subtelny sarkazm i lekkość narracji. Jednak pod tą atrakcyjną powierzchnią kryje się wstrząsająca diagnoza stanu relacji społecznych.

„Nerwy. Wieczór z Norwidem”
Spektakl poetycki z muzyką na żywo, którego scenariusz utkany jest z poezji Cypriana Kamila Norwida.

„Niemyte dusze / Narkotyki”
Spektakl, który prowokuje, intryguje i wciąga widza w nieznane rejony ludzkiej psychiki. Oparty na tekstach Stanisława Ignacego Witkiewicza, mistrza słowa, metafory, absurdu i groteski zabiera nas w niepokojącą podróż przez meandry świadomości, kształtowanej przez wpływ substancji odurzających.

„Noc listopadowa”
„Noc listopadowa” wystawiana jest w Łazienkach Królewskich w formie plenerowego widowiska teatralnego, rozgrywającego się w historycznych ogrodach. Dramat Wyspiańskiego mocno wpisuje się w krajobraz i jesienną aurę. Przenikanie się światów: antycznego – boskiego oraz realnego – ziemskiego jest zaś wielkim walorem „Nocy listopadowej”.

„Powrót Posła”
Zakochany w Teresie, przyjaciółce z dzieciństwa, z przerażeniem dowiaduje się, że dziewczyna ma zostać wydana za pana Szarmanckiego.

„Prowadził za rękę światło”
Spektakl muzyczny inspirowany życiem i twórczością Zbigniewa Herberta w setną rocznicę urodzin poety, oparty na zestawieniu esejów ze zbioru „Barbarzyńca w ogrodzie”, literackiej podróży do świata kultury, w której przewodnikiem jest sam autor, z pięknem i harmonią opisywanych przez niego dzieł kultury śródziemnomorskiej oraz z wybranymi utworami poetyckimi.

„Śluby panieńskie”
Opowiadają o miłości, która jest głównym tematem teatru, źródłem wszystkich dramatów, fundamentem każdej akcji, kluczowym motywem działania postaci i składa się na wymiar metafizyczny sztuki dramatycznej.

„Trzy po trzy”
Z przemieszania śmiechu i płaczu, melancholii i humoru, przeżywania faktów i pełnej wzruszenia zadumy nad głębszym ich sensem powstały wspomnienia.

„Vatzlav”
Dramat, nawiązujący formą do XVIII-wiecznej powiastki filozoficznej lub moralitetu, jest opowieścią o dojrzewaniu do odpowiedzialności.

„Zemsta”
Sąsiedzki spór Cześnika i Rejenta staje się w niej podstawą do ukazania ludzkich przywar, wyśmiania małostkowości, ale i okazją do przypomnienia, dlaczego na końcu to właśnie zgoda zbuduje na nowo to, co nienawiść zniszczyła.

„Ambasador”
Absurdalny humor połączony z poważną refleksją nad kondycją współczesnego świata. Komizm przeplatający się z tragizmem, banał ze wzniosłością, farsa z dramatem. Oto „Ambasador” Sławomira Mrożka w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

„Bajka nie tylko o smoku”
Nie każdy smok musi być straszny! Bo zawsze zdarzają się wyjątki... „Bajka nie tylko o smoku" Ireneusza Iredyńskiego to mądra, satyryczna opowieść przede wszystkim dla dzieci, ale też dla dorosłych, żyjących tu i teraz, którzy zapomnieli o swojej wyjątkowości.

„Beniowski”
Przehulał dziedziczny majątek i wyruszył w świat. A wszystko po to, by zyskać sławę i ukochaną. Dumny, lecz niezdarny. Odważny, a jednak broniący się przed walką.

„Dlaczego klasycy?”
Podróż po cudownych krainach poetyckiej fantazji, najwspanialszej polszczyźnie, po naszej wrażliwości wreszcie.

„Dożywocie”
O tym, że lichwa nie popłaca, wiadomo nie od dziś. Kiedy jednak ma się okazję łatwego zarobku, trudno przejść obok niej obojętnie.

„Epaminondas”
Historia tebańskiego wodza, którego okoliczności zmusiły do podjęcia działań niezgodnych z ówczesnym prawem dla ratowania ojczyzny. Autor poprzez heroiczną walkę bohatera chciał podkreślić przewagę wspólnego dobra nad partykularnym interesem jednostki, nawet prawnie usankcjonowanym.

„Herbert. Prowadził za rękę światło”
Spektakl muzyczny inspirowany życiem i twórczością Zbigniewa Herberta, oparty na zestawieniu esejów z jego zbioru „Barbarzyńca w ogrodzie”, będący literacką podróżą do świata kultury, w której przewodnikiem jest sam autor. Przewodnik ten prowadzi widza przez piękno i harmonię dzieł kultury śródziemnomorskiej oraz wybrane utwory poetyckie.

„Krasicki – pojedynek na bajki i przypowieści”
Zapraszamy na wyjątkowe widowisko muzyczno-poetyckie, które przeniesie Państwa w świat bajek, przypowieści i refleksji nad ludzką naturą.

„Król i caryca”
Romans ostatniego polskiego króla z carycą Katarzyną Wielką nie był tajemnicą. To właśnie rosyjskiej władczyni monarcha zawdzięczał objęcie tronu w Warszawie.

„Ksiądz Marek”
Historia o niedających się poskromić namiętnościach, wojnie, zdradzie i przebaczeniu. Jeden z trzech utworów, które Słowacki, jak pisał w liście do matki, mógłby przeczytać przed samym Chrystusem.

„Kwiaty polskie”
„Kwiaty polskie” współtworzą i bronią naszego języka, są dowodem na ogromny poetycki potencjał polszczyzny. Są także świadectwem niezwykłej wrażliwości humanistycznej Juliana Tuwima.

„Mątwa”
„Mątwa” jest dramatem, ale jest też, jak to u Witkacego, utworem o kondycji ludzkiej jako takiej, o tym, co to znaczy być człowiekiem. Czy wystarczy do tego zaspokajanie podstawowych fizjologicznych potrzeb, dążenie do egzystencjalnego komfortu, polegającego na nie zadawaniu sobie pytań o Tajemnicę Istnienia, unikaniu przeżywania metafizycznych dreszczy? Czy może wręcz przeciwnie?

„Mątwa 2.0”
„Mątwa” to dramat, ale jednocześnie, jak to często bywa u Witkacego, jest to utwór poruszający kwestie ludzkiej kondycji. Co właściwie znaczy być człowiekiem? Czy wystarczy jedynie zaspokajać podstawowe potrzeby fizjologiczne i dążyć do wygodnego życia, w którym unika się pytań o Tajemnicę Istnienia i metafizycznych wzruszeń? A może właśnie istota człowieczeństwa leży w czymś zupełnie przeciwnym?

„Nawrócony”
Błyskotliwy dowcip, subtelny sarkazm i lekkość narracji. Jednak pod tą atrakcyjną powierzchnią kryje się wstrząsająca diagnoza stanu relacji społecznych.

„Nerwy. Wieczór z Norwidem”
Spektakl poetycki z muzyką na żywo, którego scenariusz utkany jest z poezji Cypriana Kamila Norwida.

„Niemyte dusze / Narkotyki”
Spektakl, który prowokuje, intryguje i wciąga widza w nieznane rejony ludzkiej psychiki. Oparty na tekstach Stanisława Ignacego Witkiewicza, mistrza słowa, metafory, absurdu i groteski zabiera nas w niepokojącą podróż przez meandry świadomości, kształtowanej przez wpływ substancji odurzających.

„Noc listopadowa”
„Noc listopadowa” wystawiana jest w Łazienkach Królewskich w formie plenerowego widowiska teatralnego, rozgrywającego się w historycznych ogrodach. Dramat Wyspiańskiego mocno wpisuje się w krajobraz i jesienną aurę. Przenikanie się światów: antycznego – boskiego oraz realnego – ziemskiego jest zaś wielkim walorem „Nocy listopadowej”.

„Powrót Posła”
Zakochany w Teresie, przyjaciółce z dzieciństwa, z przerażeniem dowiaduje się, że dziewczyna ma zostać wydana za pana Szarmanckiego.

„Prowadził za rękę światło”
Spektakl muzyczny inspirowany życiem i twórczością Zbigniewa Herberta w setną rocznicę urodzin poety, oparty na zestawieniu esejów ze zbioru „Barbarzyńca w ogrodzie”, literackiej podróży do świata kultury, w której przewodnikiem jest sam autor, z pięknem i harmonią opisywanych przez niego dzieł kultury śródziemnomorskiej oraz z wybranymi utworami poetyckimi.

„Śluby panieńskie”
Opowiadają o miłości, która jest głównym tematem teatru, źródłem wszystkich dramatów, fundamentem każdej akcji, kluczowym motywem działania postaci i składa się na wymiar metafizyczny sztuki dramatycznej.

„Trzy po trzy”
Z przemieszania śmiechu i płaczu, melancholii i humoru, przeżywania faktów i pełnej wzruszenia zadumy nad głębszym ich sensem powstały wspomnienia.

„Vatzlav”
Dramat, nawiązujący formą do XVIII-wiecznej powiastki filozoficznej lub moralitetu, jest opowieścią o dojrzewaniu do odpowiedzialności.

„Zemsta”
Sąsiedzki spór Cześnika i Rejenta staje się w niej podstawą do ukazania ludzkich przywar, wyśmiania małostkowości, ale i okazją do przypomnienia, dlaczego na końcu to właśnie zgoda zbuduje na nowo to, co nienawiść zniszczyła.