O teatrze
TWORZYMY PRZESTRZEŃDLA NAJWYBITNIEJSZYCHDZIEŁ TEATRALNYCH
TWORZYMY PRZESTRZEŃDLA NAJWYBITNIEJSZYCHDZIEŁ TEATRALNYCH
Teatr Klasyki Polskiej powstał w celu wypełnienia luki w teatrze polskim, jakim jest brak sceny systematycznie prezentującej repertuar narodowy. Sceny, która w swym stałym repertuarze, miałaby najwybitniejsze dramaty napisane po polsku. Przez działania w sferze kultury można osiągnąć cele nie tylko artystyczne, ale również marketingowe, związane z budowaniem wizerunku i marki narodowej. W dziedzinie teatru tego rodzaju pracę wykonują Comédie-Française (dla Francji) czy The Royal Shakespeare Company (dla Wielkiej Brytanii). W Polsce taką pracę może wykonywać Teatr Klasyki Polskiej.
Zagraliśmy dla
33654
Widzów
Występowaliśmy na
42
scenach
Zagraliśmy dla
33654
Widzów
Trzeba już niemałej świeżości, żeby starą sztukę przeczytaći wystawić tak, jakby była dziśnapisana ~ Konstanty Puzyna
Występowaliśmy na
42
scenach
Misja teatru
KLASYKAŁĄCZYWSPIERAŁAD
KLASYKAŁĄCZYWSPIERAŁAD
Klasyka to coś więcej niż współczesność. To nośnik pamięci i tożsamości, a zarazem sprawdzony instrument oglądu współczesności. Klasyka pozwala nam spojrzeć na współczesność z dystansu, a jednocześnie wniknąć w jej niewidzialne zakamarki. Jak Teleskop i mikroskop jednocześnie. Sięgając po klasykę, odkrywamy, że jest częścią naszej współczesności. Bez niej, bez punktów odniesienia, bez możliwości porównań, współczesność byłaby dla nas chaosem. Istnieje potrzeba prezentacji wartościowych utworów z zakresu polskiej dramaturgii klasycznej w najwyższej możliwej zgodności z ich literą i duchem; tej potrzebie obecna oferta teatralna nie jest w stanie sprostać.
Tworzymy przestrzeń wzmacniania pamięci kulturowej
Teatr, poza instytucjami religijnymi, jest najstarszym i sprawdzonym przez tysiąclecia sposobem krzepienia wspólnoty ducha i wzmacniania pamięci kulturowej, co znajduje nadzwyczaj silne potwierdzenie w dziejach Polski. Należy wspierać obszar „kultury wyjścia z domu”, „kultury bezpośredniego kontaktu z innym”, której teatr jest sprawdzoną i szlachetną formą. Istnieje konieczność pielęgnowania wrażliwości widzów na język i treści klasyki. Obcowanie z nimi samo w sobie jest formą rozwoju. Istnieje konieczność pielęgnowania coraz bardziej zagrożonego, degradowanego brakiem wysokich wymagań artystycznych warsztatu aktorskiego i czasem już zapominanych umiejętności pozwalających uprzystępniać i przyswajać bogactwo dziedzictwa kulturowego polskiego teatru, zwłaszcza wiersza jako najwyższej formy mowy scenicznej, form i stylów ruchu scenicznego, historii obyczaju, w tym złożoności relacji do kostiumu czy rekwizytu. Istnieje możliwość pozyskania większej widowni dla teatru przez oferowanie jej treści wykraczających poza wąsko rozumianą aktualność (coś, co dziś jest ważne, traci ważność jutro), której przeciwstawiamy realność treści – ponadczasową aktualność piękna, prawdy i dobra. Studiowanie tych treści jest podstawą rozwiązywania aktualnych problemów naszej współczesności.
Historia
TEATR KLASYKIPOLSKIEJTO ŻYWY KONTAKTZ PRZESZŁOŚCIĄ
TEATR KLASYKIPOLSKIEJTO ŻYWY KONTAKTZ PRZESZŁOŚCIĄ
Teatr Klasyki Polskiej – to żywy kontakt z przeszłością, pomagający mądrzej żyć w teraźniejszości i lepiej projektować przyszłość. To język, który kształtuje wrażliwość, odsłania duchowość, uczy samodzielnego i krytycznego myślenia. To wreszcie budowanie tożsamości – poczucia przynależności do wspólnoty i odpowiedzialności za nią.