„Ambasador” | Recenzje

„Ludźmi rządzą namiętności, więc żeby rządzić ludźmi, trzeba rządzić ich namiętnościami”.  Absurdalny humor połączony z poważną refleksją nad kondycją współczesnego świata. Komizm przeplatający się z tragizmem, banał ze wzniosłością, farsa z dramatem. Jednym słowem „Ambasador”.

Przeczytajcie recenzje tego wyjątkowego spektaklu:

„(…) cóż ten tekst jest po prostu świetny (…) i zupełnie nie potrzebuje zabiegów formalnych, improwizacji czy innych narzędzi, z których wyjątkowo chętnie korzysta współczesny teatr, potrzebuje jedynie – jak sądzę – szacunku. I tak też został wystawiony – z szacunkiem. Tyle wystarczyło, żeby powstało poruszające przedstawienie” – pisze Rafał Turowski na stronie rafalturow.ski.

Jarosław Gajewski rozumie siłę tekstu Sławomira Mrożka. Aktorom, przede wszystkim Andrzejowi Mastalerzowi, pozwolił zagrać „Ambasadora” jako traktat nie tylko o polityce, przede wszystkim o człowieczeństwie. (…) Rola Mastalerza to zdecydowanie jedna z najlepszych kreacji, jakie zdarzyło mi się widzieć w tym teatralnym roku. Zasłuchany w jego niepowtarzalny, nie do podrobienia głos, dostawałem coś, o co zwykle chodzi w dobrym teatrze. Dostawałem traktat o kruchym, ale jednak wartym obrony człowieczeństwie – pisze Piotr Zaremba w „Polska Times”.

„Telefony działają bez skutku”, żona przychodzi, żeby odejść, dowody osłabiają wiarę, kraj pozostaje, ale państwa już nie ma. Za sprawą reżysera Jarosława Gajewskiego na deski teatru wraca z całą mocą, przenikliwością i mądrością „Ambasador”. Sławomir Mrożek grozi stanem oblężenia. Teatr Klasyki Polskiej triumfuje ~ gazetapolska.pl

Aktualności

„Nawrócony” | Premiera spektaklu

W minioną sobotę w Sali Laboratorium w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie odbyła się premiera spektaklu „Nawrócony” w reżyserii Piotra Gralaka. Spektakl złożony jest z dwóch opowiadań Bolesława Prusa: „Powiastki

CZYTAJ DALEJ
Nawrócony

„Nawrócony” | Spektakle premierowe

Błyskotliwy dowcip, subtelny sarkazm i lekkość narracji. Jednak pod tą atrakcyjną powierzchnią kryje się wstrząsająca diagnoza stanu relacji społecznych. Ponoć złego diabli nie wezmą. W przypadku pana Łukasza (Sławomir Orzechowski),

CZYTAJ DALEJ